MyHOST.czMyHOST.cz



Reklama webhosterů a její cílení

Reklama obklopuje každého z nás. Postupem času se stala reklama nedílnou součástí našich životů. S trochou nadsázky může být reklama "všude a na všechno".

     Jistě se každý z nás přistihl, jak například při nákupu sahá po produktu, který zrovna včera viděl v televizní reklamě, nebo který zahlédl ráno při listování novinami či časopisem. Reklamě se dřív, nebo později, vždy povede "pohltit" jakékoliv informační médium. Není tomu jinak ani na poli internetu. Kdo by si před 15-ti lety, kdy jsme začali také my Češi objevovat kouzla internetu, pomyslil, že toto mladé médium začne za pár let dýchat na záda mediálním gigantům typu tisku či televize. Ano, je to tak. Důkazem o tom jsou zcela jednoznačné statistiky, kdy jen v roce 2007 vzrostl o necelých 70% objem internetové reklamy oproti roku 2006. Také v roce 2008 se čeká zhruba čtvrtinový nárůst. Dá se tedy předpokládat, že trend zvýšeného zájmu o internetovou reklamu se hned tak reklama,myhost.cz,graf,reklamynezastaví. Zájem o reklamu na internetu je a bude. O tomto faktu nehovoří jen samotné průzkumy, ale především výsledky. Reklama jde ruku v ruce se zvyšováním "počítačové gramotnosti" domácností, zvýšeným zájmem o internetové připojení, možností využívání internetového média každým zájemcem. To se pochopitelně odráží také na zájmu o reklamu, prostřednictvím které inzerenti nabízí své služby či produkty. Nejinak tomu je i u samotných webhosterů.

Reklama webhosterů - webhostingových společností
      Primárním úkolem každého zájemce o internetovou prezentaci (web), je zajištění domény a prostoru pro samotnou stránku. Tento prostor se nazývá webhosting, nebo také hosting (Více. v článku Co je to webhosting, doména?). Každý, kdo má zájem na internetu mít svou vizitku, web, projekt, potřebuje webhosting. Bez prostoru pro umístění www stránky, by to prostě nešlo. To je jasné. Dobře to vědí také samotní webhosteři, pro které je reklama velmi důležitá.


Jak rozpoznat reklamu webhostera
      Český internet nabízí poměrně široké spektrum nabídky webhostingových společností a na nás, běžných uživatelích, je se v jejich nabídce zorientovat a vybrat ze všech možností toho nejvíce vhodného uchazeče. Reklama webhostera je však pro znalého člověka poměrně snadno rozpoznatelná. Z Každé reklamní nabídky, plochy, kde se objeví informace o velikosti prostoru, trafficu, počtu e-mailových schránek, počtu databází, dostupnosti, je ihned jasné, že se jedná o reklamu webhostera.

Cílení reklam webhostera
      Libovolné stránky - cílení: kdykoliv má Webhoster do určité míry výhodu. Svou reklamní kampaň může umístit na libovolné stránky a kampaň bez jakéhokoliv cílení může splnit svůj účel. Potenciální zákazník totiž může přijít z jakýchkoliv stránek, ať jsou o počasí nebo o vaření.

Web z oblasti IT a počítačů - cílení: počítačově gramotní
Samozřejme určitou výhodu poskytuje umístění reklamy na stránky z oboru IT a počítačů, kde se předpokládá určitá znalost problematiky. Očekává se, že uživatel ví, co je to webhosting a je schopen určit jaké parametry (program) potřebuje.

Webdesignová studia - cílení: začátečník, zájemce o web, zákazník studia
Další velmi zajímavou možností, kam směřovat reklamu, jsou pro webhostery webdesignová studia. Zde se předpokládá "cílení" na uživatele, kteří například uvažují o vytvoření nové webové stránky, tudíž budou potřebovat také webhosting. Webhoster proto má zájem spolupracovat s webdesignovým studiem, které mu může poskytnout nové zákazníky. Není proto nic neobvyklého, že součástí nabídky webhostera je tzv. affiliate program (oboustranně výhodná symbióza). Tento program zaručuje webmasterovi zisk a to podle možnosti za příchozího uživatele na stránku webhostera, nebo za uživatele, který vytvoří a zaplatí objednávku. Webhoster tak snadno získá nového zákazníka.

Libovolný web - cílení: pokročilejší, má zkušenosti
Další možností cílení reklamy webhostera je na tzv. "rozebrané uživatele". Rozebraný uživatel je vlastně každý, kdo již někde hostuje, tedy je obsazený nebo chcete-li zadaný. Rozebraný uživatel však ještě nemusí znamenat "ztracený uživatel". Zákazník totiž nemusí být vždy se službami stávajícího webhostera spokojený a proto se nechá někdy i relativně snadno "zlákat" reklamou webhostera. Výsledný efekt je pro webhostera stejný, jako by uživatel s webhostingy teprve začínal. Má to však i výhodu. Uživatel zklamaný z předchozí zkušenosti se rád o své získané poučení podělí i s ostatními a udělá tak novému webhosterovi reklamu zdarma. Dotyčný se pak na základě kamarádovy zkušenosti nebude dlouho rozmýšlet.

Webhostingový portál (rozcestník) - cílení: zájemce o webhosting, začátečník i pokročilý, již hostující uživatel, uživatel nespokojený se stávajícím webhostingem
Portálů (rozcestníků) představující webhostingové prostředí a nabídky webhosterů není mnoho (na jednom se právě nacházíte). Jejich počet by se dal pravděpodobně spočítat na prstech jedné ruky. A přesto je tato varianta reklamy pro webhostera velmi zajímavá. Jedná se totiž o prostředí, které dává možnost uživateli na jednom daném místě srovnání hned několika možných variant webhostingů. V čem je to výhodné? Každý uživatel, a to jak začátečník, tak zkušený znalec, nebude muset trávit hodiny vyhledáváním a srovnáváním jednotlivých nabídek. Tento uživatel je již předem potenciálním zákazníkem, protože přijde již na stránky portálu s potřebou najít - vybrat webhosting. Předpokládá se, že tento uživatel ví, co hledá a pokud se jedná o naprostého začátečníka, tak alespoň na portálu www.MyHOST.cz rychle zjistí, co vlastně hledá. Přes stránky webhostingového portálu, (rozcestníku) však může také přijít již hostující uživatel, který není spokojený s dosavadní volbou webhostingu. Webhoster tak může touto cestou získat také uživatele, který se zdál být nedostupný.

Je jasně patrné, kolik možností reklamy a cílení webhostingové společnosti mají. Samozřejmě záleží na každé z nich, kterou cestou se vydá. Jako výhodná se jeví spolupráce s webdesignovými studii, inzerování na webhostingovém rozcestníku (www.myhost.cz) a samozřejmě textové či bannerové reklamy umístěné na stránky z oblasti počítačů a IT. Celý reklamní koncept může být dotvořen PPC reklamou, účastí ve výměnných reklamních systémech a podobně..

V některém z dalších článku si vysvětlíme, jak rozlišovat a dělit reklamy webhosterů. Jak se v nich orientovat a jak podle reklam vybírat.

Host doporučuje: Portál MyHOST.cz nabízí webhosterům možnost registrace do sekce Hostingy/Paramtery a to od 100,-Kč za měsíc, ale také celou řadu zajímavých reklamních pozic. Více informací je k dispozici zde.

Zajímavé odkazy: O doménách a webhostingu, Správa majetku, Privátní investice, Správa investičního portfolia, Hedge fondy, Správa investic